söndag, september 21, 2008

Rebecka 11 år

Vad tiden går fort. Hon var så duktig och gjorde tårtan själv. I morse kom hon upp så slapp jag ta trappan. Hon är överlycklig. Det blev bara ett paket från oss i år. En egen bärbardator.

Själv känner jag mig som en urvriden disktrasa. Igår morse gick jag till jobbet. Jag mådde lite illa, men trodde det var magkatarren. Men tjii fick jag. Jag hann vara på jobbet drygt 1,5 h när jag inser att det här går inte. Så jag pratade med en kollega och sa att jag måste hem, men jsg kunde ta något mer besök innan, Vist, tyckte hon, om du vill att de ska bli smittade. Så jag åkte tillbaka till lokalen och lämnade bilen och åkte hem. Och det var tur. För när jag kom hem brakade det lös på allvar. Magsjuka med 39 graders feber. Tvi!

Och eftersom jag inte är symtomfri ännu så ser det ut som om jag blir hemma delar av veckan. Jag får inte gå till jobbet förrän jag varit symtomfri i 48 timmar. Blir jag fri under dagen, kanske jag kan gå på onsdag. Jag måste ju tänka på vårdtagarna. Kombinationen gamla och magsjuka är inte bra.

Nej nu ska jag sova en stund, om min mage vill sluta göra så fruktansvärt ont.

kram

Inga kommentarer: