tisdag, september 23, 2008

Ev magkatarr och UVI

Verkar det som Rebecka har. Vi var till läkaren idag och han uteslöt en massa mindre roliga saker. Så hon blir hemma några dagar till. JAg är dock irriterad på skolan. Jag bad förra veckan att de skulle skicka med vår granne som går i Rebeckas klass de böcker hon behöver. Det har gått en vecka och de har fortfarande inte kommit. Förra veckan jobbade jag och när jag väl slutade finns det inga lärare kvar att fråga och denna vecka har jag ju själv legat sjuk och har ingen lust att gå upp till skolan. Dels för smittorisken och sen för att jag varit för slut.

I dag har jag varit med Rebecka tillvårdcentralen och städat lilla toaletten. Det är vad jag har orkat gjort.

I morgon ska jag försöka pyssla här hemma så att jag vet att jag orkar med att jobba på torsdag. När man får sätta sig i trappan och vila för att man är så matt i kroppen så går det ju inte att jobba. Sedan är jag som tur är 3 dagarsledig. Så då hinner jag få tillbaka alla krafter inför nästa vecka.

Det var länge sedan jag var så slut i kroppen och jag hoppas det dröjjer.

Nej nu ska jag se om det inte går att vila en liten stund. Jag ska bara vila ögonen en liten stund som Katarina sa när hon var liten och sen stensov hon. :-)

kram

Inga kommentarer: