torsdag, september 25, 2008

Tur att jag var hemma med Rebecka

Hon har inte haft en rolig dag i dag. Stackarn. Hon har ont i magen. Och jag minns med förfärlig tydlighet hur det var i söndags kväll när min mage tog i mot mat för första gången sedan magsjukan började. Jag hade så ont att tårarna bara rann. Det var fruktansvärt. Jag har haft magsjuka många gånger förut och kan inte komma i håg att jag haft så ont efteråt.

I dag har jag lämnat Katarina i skolan, gjort en del ärenden, tröstat barn, hämtat Katarina, ätit lunch, Tröstat ledsen Rebecka. Katarina och jag har bakat muffins som vi ska äta till mellis nu. Rebecka ska få lite om hon vill. Bara hon får i sig näring med jämna mellanrum .

Jag har avbokat Katarinas sjukgymnast. Hon ville inte komma när vi hade magsjuka här. Jag har en vag känsla av Rebecka är helt smittsam och trevlig fortfarande.

När jag tempade henne för en stund sedan stod det 37,7 och då har inte alvedonen gått ur kroppen. Jag skulle vilja att hon fick ha sin feber för att bränna bort viruset, men jag måste smärtstilla henne i den mån det går så att hon får i sig vätska och det gör hon inte när hon har som ondast.

Nej nu ska jag fortsätta vara med min lilla sjukling.

kram

Inga kommentarer: