onsdag, februari 14, 2007

Två sjuka barn- igen

Att Rebecka inte skulle till skolan idag visste vi redan igår i och med att hon tempade 38,1 på eftermiddagen. Men när KAtarina inte hostade på hela natten så tänkte jag att hon skulle gå. Så jag förberädd allt och väckte henne. Då kände jag att hon var kokhet. Hon tempade 38,6. Hosta, snuva och ont i magen. Och som vanligt när hon få feber så mår hon illa. Så hon fick en alvedon och en soygurt som jag matade i henne. Sedan fick hon lägga sig igen.

Sedan fick Markus och jag diskutera hur vi gör med vård av barn. Han tar i dag eftersom jag jobbar eftermiddag, jag i morgon och han på fredag. Vi måste dela på det. I morgon passar inge bra att ta VAB, men barnen kommer först. Det jag längtar mest efter att få sova ordentligt. Det har varit mycket hostande och hackande sista tiden.

Sedan var det bara att börjar ringa runt. Skolan, skolsyster( Katarina hade kontroll där idag) och chefen så att hon hinner sätta in vikarie för mig till i morgon.

Nej nu ska jag förbereda eftermiddagen och kvällen så allt flyter smidigt när jag jobbar.

kram

Inga kommentarer: