torsdag, februari 15, 2007

Idag är det min tur att ta VAB

Rebecka har haft en jättejobbig natt. Hon har hostat massor. Lilla stumpan. Katarina började inte hosta förrän nu på morgonen och det är ingen krupphosta i det längre. Skönt! Det är så jobbigt när hon inte får luft. När det är som värst så lyser paniken ur ögonen på henne och man ska försöka lugna henne eftersom det blir värre om hon är upprörd.

Jag funderar på att städa garderoberna i sängkammaren i dag. Just nu leker barnen i vardagsrummet, men jag vet att när deras alvedoner går ur kommer de bli så där mammiga igen och om jag städar i sovrummet kan de ligga i sängen och vila.

Jag jobbade kväll i går kväll. I bland är det så skönt. Man lägger upp kvällen lite som man vill inom ramen av besluten och tid. Och har man tid så kan man få sitta och prata med vårdtagarna. Det är så roligt att sitta och prata om allt och ingenting. Många har levt ett mycket intressant liv. Man känner sig priviligerad att få träffa så intressanta personligheter.

Nej jag ska sätta fart. JAg måste beställa kläder idag från H&M. Barnen behöver kläder till sommaren.

kram

Inga kommentarer: