fredag, februari 23, 2007

Glasen är för tunga

När vi satt och åt kvällsmat så frågade vi Katarina varför hon alltid vickar i sig drickan istället för att lyfta glaset till munnen. Då sa hon att glasen är för tunga. Så nu ska hon få plastglas här hemma. De är ju lättare. Jag måste komma i håg att nämna det för skolsyster när hon och jag ska dit på onsdag.

Kallelsen från Eskilstuna har inte kommit ännu. Jag hoppas att inte remissen kommit på avigvägar.

Det har snöat hela dagen och varit kallt. Och eftersom jag halkade till med höger benet i går så har jag haft ont i dag. Det har känts som om någon har sandat mina senskidor. Det är trögt att böjja.

I morgon kommer mina föräldrar förhoppningsvis. Om inte Rebeckas temp stiger. Hon har ont i huvudet och är rödblommig. Mamma och pappa har inte firat Katarinas 7 års dag ännu eftersom tjejerna har varit sjuka.

Nej nu måste jag fortsätta städa lite.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm undrar om det är därför Adde vippar sin drickmugg, den kanske är för tung.

Har jag inte ens tänkt på förut.