fredag, februari 09, 2007

Om jag var trött förut är det inget

mot vad jag är nu. Och jag har en underbar helg att se fram mot med både barnkalas och jobb.

De senaste två dagarna har jag fått jobba över. Det är mycket att göra just nu och eftersom jag bara är timvikarie så vill man inte klaga för mycket så att de tycker man är grinig. Jag trivs ju med det jag gör.

På vägen hem i dag så handlade jag inför morgondagens barnkalas och mat.

I går ville Katarina gå och lägga sig redan kvart i sju men Markus ville att hon skulle vara vaken när Rebecka kom hem från scouterna så att vi kunde ringa Markus mamma och gratulera på födelsedagen. Så klockan var åtta när hon kom i säng. Och alldeles innan hon hoppade i säng dog hennes Tamagotchi vilket gjorde henne helt förtvivlad. Men jag såg till att hon fick ett nytt ägg och kläckte det i morse. Så hon var inte på nådigt humör när jag väckte henne.

Jag pratade med fritids idag om den kommande utredningen på Barn habiliteringen för Katarina. Det känns som om det är bra om de vet också. De har henne minst lika mycket som förskolan. Hennes fritidsfröken tyckte det är bra. Katarina är ju så smart, men det var som Anne sa att en del barn kompenserar upp det de inte har i fysik med interlekt. Katarina läser minst lika bra som en del av treorna och hon går ju bara 6-års.

Nej nu måste jag sätta fart. Jag måste städa, baka tårta och kakor och laga mat.

kram

Inga kommentarer: