onsdag, november 07, 2007

Hysteriskt trött liten dam

I går var Markus ledig för att åka till doktorn. Då passade vi på att shoppa. Så nu är jag nästan klar med julklapparna.

I dag jobbade jag. Det var glansis när jag lämnade barnen på fritte. Och sedan snöade det som övergick i regn. På eftermiddagen hade vi diskutionsmöte. Det var verkligen nyttigt. Hoppas att vi får ha det snart igen. Det finns ju alltid undanskuffade konflikter som behöver upp till ytan för att man ska kunna gå vidare. Det kändes som alldeles för kort tid med 2 timmar. Hade gjärna suttit hela eftermiddagen, men det finns det ju inte tid till.

När jag hämtade barnen på fritte var Katarina hysteriskt trött. Det tog 10 minuter att få henne ut genom dörren och sedan grät hon hela vägen ner till bilen eftersom det var mörkt ute. Sedan skrek hon hela vägen hem bara för att.. Och sedan var allt och alla dumma och hon la sig på hallgolvet och slog i väggen och vrålade. Åhh vad det är härligt med barn ibland.

Fick sms av syrran idag att bebisen är fixerad. Så nu kanske den kommer snart. Det ska bli så kul att bli moster igen. Det är bara synd att de bor så långt borta att man inte får träffa dem så ofta.

Det verkar som om mamma och pappa kommer på julafton. Det vore kul. Vi har inte firat jul i hop på flera år. De kommer i så fall på förmiddagen och hjälper Markus med det sista i och med att jag jobbar till 14. Amandus är lite besviken att vi ska fira hos oss i år igen, men Jenny och Karl-Axel har inte visat något intresse att anordna jul och om de vill så blir det en jul nästa år och då ska mina päron vara hos syrran.

Nej nu ska jag väl laga mat och sedan göra iordning inför i morgon och sedan natta barn för efter det slockna själv.


kram

Inga kommentarer: