lördag, november 03, 2007

Busväder

Jag känner inte för att gå ut idag. Det regnar och blåser och är bara ett par grader varmt. Usch!

Jaja det brukar bli bättre när man väll sätter fart. Nu när man varit ledig 2 dagar längtar man till jobbet. Särskilt när barnen har lov. I morgon jobbar jag kväll. Då ska Rebecka och jag till stallet vid lunch. Sedan blir det stressa sig igenom en dusch och lite mat och sedan i väg.

I går var vi till badhuset. Eftersom det är lov så använde de brandslangarna och sprutade över stora bassängen en kvart. Mycket uppskattat av alla barnen. Katarina och jag höll oss i varma bassängen. Jag körde uppmjukningsövningar i knät samtidigt som jag hjälpte Katarina med sin simträning. Hon har kommit så långt nu att hon kan simma 2 meter, hoppa från kanten och titta under vattnet. Men framgången har inte kommit fort. Det tog mig 2 år att få i henne i bassängen. Ytterligare 3 för att få henne att doppa huvudet. I går var jag så elak att jag släpte henne en stund när vi tränade flytning. Hon flöt några sekunder innan hon kände att jag hade släppt. Då stelnade hon till och sjönk så jag fick fiska upp henne. Jaja, målet är att hon ska kunna flyta och simma till hon börjar trean. Så jag har 1,5 år på mig.

Det är underligt hur olika barn är fast de får samma uppfostran och har samma föräldrar. Fast båda är ljuvliga på sitt alldeles speciella sätt. Oki jag är partisk, men jag har ju rätt. :-)

kram

Inga kommentarer: