onsdag, mars 21, 2007

Redan onsdag

Lite vad som hänt sedan sist.
Lördags Rebecka var på kalas, Katarina lekte med kompis och jag pysslade hemma. Markus åkte till Biltema med sin pappa och handlade lite reservdelar till bilen.

Söndags var Rebecka och jag till stallet. Det var första gången på tre veckor Rebecka red. Hon var inte glad men jag tvingade henne sitta upp. När hon väl var på plats i sadeln så var det kul igen. Hoppas det håller i sig nu. Det är inge kul när hon är rädd för sånt som hon pysslat med i 4 år.
När vi kom hem meckade Markus med bilen. När han skulle köra ut bilen så att hjulet skulle losna så startade inte bilen. Startmotorn hade dött. Suck och stön! Bilar är ett verktyg som bara ska fungera.

I måndags jobbade jag. Jag fick låna min underbart snälla svärfars bil. Markus föräldrar är bara så underbara. På jobbet var det slitigt som vanligt.

I går var mindre roligt. Jag gick med barnen till skolan. Katarina fick sitta i barnsadeln på min cykel. Jag orkade inte ta striden om att gå. Sen gick jag via Trossen hem. Vi hade akutslut på färskvaror eftersom jag var för lat för att handla i måndags. Kom hem och röjde kök. Sen var det dags att hämta Katarina. Hem och göra lunch. Sedan var det dags att möta Rebecka. Hem och göra mellis. Sedan gick jag till Bokögatan och lånade bil och körde till jobbet. Och där var det full rulle. Jag var så slut när jag kom hem. Så det krävdes två timmar att varva ner.

I dag har jag lämnat barnen i skolan och lämnat tillbaka bilen. Nu försöker jag vila mina stackars ben. De gör lite ont och eftersom jag ska jobba kväll i kväll också så är det lika bra att ta det lite lugnt.

kram

Inga kommentarer: