fredag, mars 09, 2007

Nu är verkligen våren här

I dag har jag påtat i trädgården och städat både inne och ute. Det är så skönt att få hålla på ute igen. Det är så rogivande. Jag kratade ur rabatterna och lite sånt så att alla lökar får komma upp i fred. Rensade bort lite ogräs som kom upp efter sista höstrensningen. Hösten var så varm och lång så det växte bra länge.

Markus har jobbat hemifrån idag. Han har beredskap denna vecka och det var mycket att göra i natt. Så han var klar halv 4. Jag måste säga att man vänjer sig att sova i konstiga förhållanden. Han satt med datorn i sovrummet och pratade i telefon och så och jag sov. Men jag är ju van. Det är ju inte första natten hans mobil ringer och han sitter och jobbar inpå småtimmarna.

Katarina har varit på riktigt tjurigt humör. Hon vaknade på fel sida i morse. När en av hennes klasskompisars mamma sa god morgon sa Katarina: Nej det är en äcklig morgon och drog ner mössan ännu mer. Ja man kan ju inte säga att hon är en morgonmänniska. :-)
På eftermiddagen har hon gått och muckat gräl med allt och alla. Riktigt litet solsken! Eller hur det nu var.

Nej nu ska jag fortsätta baka. Rebecka ska sälja på Trossen för scouterna.

kram

Inga kommentarer: