tisdag, mars 13, 2007

Jag är antik

Efter en jobbig dag på jobbet kommer man och ska hämta sina sötnosar på fritids.

Katarina får ta mer en kompis som gör att Rebecka är olidlig. Efter att ha spelat Uno och Alfapet så blir hon jätteirriterad när jag måste göra något annat.

När Katarinas kompis gått hem så gick hon ut och hämtade några saker som tjejerna glömt i lekstugan. När hon kom in så ringde telefonen och jag hann inte äns kolla vem det var innan hon slet åt sig telefonen och svarade. Sedan sprang hon in i sängkammaren. När jag följde efter och frågade vem det var så sa hon att hon ville prata i fred. Hon och hennes kompis hade en hemlis som de ville prata i fred om sa hon när hon var klar. Jag misstänker att de har planer på att rymma hemifrån. För på eftermiddagen kom hon med en lista med grejjer som de behövde. Rebecka och hennes dåvarande bästis hade liknande planer i samma ålder. Men Katarina är tillräkligt företagsam och orädd för att genomföra en sån sak.

Men det får en att känna sig antik.

kram

Inga kommentarer: