söndag, januari 04, 2009

En kall dag

Just nu står termometern på -14. Det här dygnet har det inte varit över -8. I morgon ska det också bli kallt. JAg avskyr kyla. Mitt knä blir så stelt. Men jag ska testa en sak i morgon. Sätta mitt gamla amningsskydd på knät under strumpbyxorna. Det är ju av flectalon så det ska ju bli varmt och gosigt. Värt ett försök. Man måste vara påhittig om man ska komma någonvart.

Idag har jag släktforskat lite, kastat ut granen och städat min garderob. Tre kassar med kläder som jag antingen inte kan/vill använda eller som var så slitna och fläckiga att de inte är värda plats i garderoben längre.

I dag är sista dagen på ledigheten. På sätt och vis längtar jag till nästa vecka när allt blir normalt igen och på sätt och vis så skulle jag kunna vara ledig en vecka till. Jag saknar jobbet även om jag medvetet inte tänkt på det allt för mycket. JAg behövde den här semestern så väl för att orka med att slåss för de ideer jag tror skulle vara bra. Så nu är det bara att ta nya tag.

nej nu ska jag sortera tvätt och stryka.

kram

1 kommentar:

Minette - lifespotting.blogg.se sa...

Vega...vilket fint namn!

Du har ju barn, och jag vill få lite kommentarer på mitt senaste inlägg om dagis eller dagmamma. Jag har alltid velat ha min son på dagis, men nu börjar så många välja dagmamma att dagis nästan känns fel. Vilken ålder är bra att börja? Jag ska plgga och "måste" sätta honom redan efter ett år, men det kanske är för tidigt? Kanske kan man börja halvtid? Varförär det inte bra att ha små barn på dagis? Eller är det inte det? Jag behöver lite feedback! Gå gärna in och läs inlägget "dagis eller dagmamma?!" och kommentera! Mvh Minette Andersson