söndag, januari 11, 2009

En blandad dag.

I går jobbade jag. Snacka om att det var halt. Usch! Jaja jag höll mig på benen.

I dag fick jag sovmorgon. Barnen väckte mig inte förrän straxt efter 8. Då åt vi frukost eller rättare sagt Rebecka och jag gjorde. Katarina var sur för jag inte hunnit köpa hennes favvo flingor.

Pysslade runt på förmiddagen. Katarina bestämmer att leka med en kompis i Västerljung. Åker dit och lämnar, åker hem via jobbet och Trossen. Handlar de där flingorna.

Städar, tvättar och diskar. Åker och hämtar barn via återvinningsstationen. Det är en sak jag inte kan förstå. Vart kommer allt skräp i från?! Man blir rådlös. Det är alltid en eller två påsar som ska till återvinningen eller en säck eller två som ska till tippen. Jag undrar genom årens lopp hur mycket pengar man lägger på saker som man sedan slänger och om sopberget skulle minska om man väntade med att köpa en sak tills man hade råd att köpa riktigt bra kvalité så att de kanske höll längre. Bara en reflektion.

Till middag i kväll gjorde vi hemmalagade fish ´n`chips. Mmm. Fast jag ska nog inte ta åt mig förmycket av äran. Det var Markus som gjorde allt. Det är inte ofta herrn i huset lagar mat, men när han gör det så är det så attans gott.

Nej jag ska nog tänka på att göra det sista förberedelserna iför morgondagen så att jag får gå och sova. I morgon börjar jag som samordnare i 4 veckor igen. Tiden går fort. Det känns inte som det var länge sedan min senaste 4 veckorsperiod. Jag ser lite fram mot det.

Kram

Inga kommentarer: