fredag, januari 18, 2008

Fullt ös medvetslös

Förmiddagen var jättelugn. Jag var själv hemma och pysslade runt. Klockan 12 hämtade jag Katarina och en kompis. Sedan kom Rebecka hem med två kompisar. Tur att vi har stort hus.

I kväll tänkte jag vi skulle äta lite gott och mysa framför tv:n. De har varnat för storm i natt och i morgon. Skönt att man inte jobbar. Annars känns det som jag alltid tajmar in när det är dåligt väder. Fast jag tycker synd om tjejerna som ska jobba. Hoppas att det inte blir för svårt. Jag tänker på framkommlighet och fallande träd och sånt.

I dag kom en kallelse till Katarina till hennes neurolog på barnhabiliteringen. När vi var till sjukgymnasten den 7 så ringde de på kvällen och ville att hon skulle komma dagen efter, men Markus hade telefontid med sin läkare och jag skulle jobba så det gick inte. Undrar vad det är eftersom han vill träffa henne så fort som möjligt. Jag vet ju att något inte stämmer med henne, men jag ser ju att det inte är något så akut. Hoppas jag! Usch nu kommer jag gå och oroa mig. Hon ska dit 4/2. Markus ska ta VAB och jag jobbar kväll. Vi vill kunna gå båda två. Det känns som om det är viktigt om det är något särskilt han vill ta upp. Sjukgymnasten sa att det går att träna upp Katarinas muskler men att hon är svagare på vänster sida än höger. Jag får tänka på de framsteg som Katarina faktiskt har gjort. Hon orkade hålla och lyfta hantlar som hon hon inte orkat förut. Och hon kan dra sig upp sittande från ryggläge. Det är också framsteg. Och vi över för att det ska bli bättre. Jag ska höra med sjukgymnasten om vi kan få vattenövningar eftersom det är svårt att få till att vi går på vattengymnastik.

Nej nu måste jag väll göra lite nytta. Sängkläderna som ligger i tumlarn viker väll sig inte själv antar jag. :-(

kram

Inga kommentarer: