lördag, december 20, 2008

En helvetisk vecka

I måndags gick jag på som samordnare med allt det innebär. Kl 17.30
lämnade jag Rebecka på folkets hus. Innan det skulle jag hämta
Katarina och ordna mat. Hem och rasta hund. 19 var vi på Folkets hus
och såg Rebecka spela solo.

Tisdagen jobbade jag till 16. Åker hem gör ordning matsäck, skickar
ut Rebecka och Disney på promenad undertiden byter jag om. 16.30 kom
vi till avslutningsfikat hos 2:an. Fikar och är social. Snabbar hem
och rastar hund innan Elvis-konserten. Hem och sova.

Onsdag började jag som vanligt 6.30 på jobbet. Jobbade. Hämtade
Katarina. Åker hem och upptäcker att Markus jobbar hemifrån. Ser
till att barnen får i sig mat skjutsar Rebecka till Gnesta där hon
ska spela. Åker hem och äter handlar på vägen hem. Äter, åker
till Gnesta genom dimman. Både i huvudet och på vägen var det
dimmigt. Så stressad som jag var xå var det länge sedan jag var. Jag
trodde jag skulle gå sönder.

Torsdagen var lugnare. Jag hann bland annat med en lång, skön
promenad med Disney. Efteråt fick hon duscha. Vit hund i geggan i
skogen. :-)

I går var jag på jobbet 5.10. Bara för att jobba in 1h 20 min så
jag kunde smita över skogen till kyrkan och se skolavslutningen. Jag
hann lagom se Rebecka sjunga så brakade det lös på jobbet. Jaja jag
hann med att se det viktigaste. Igår kväll kl 18 möte jag Markus på
stan. Passade på att köpa pizza och hämta paket.

Idag ska vi städa och handla. I morgon kommer mamma och pappa på
lilla julafton. Måndag och tisdag ska jag bara njuta av att jag
faktiskt har semester. Så jobbar jag julaftonkväll.

Nej nu ska jag sätta fart.

Kram

Inga kommentarer: