måndag, juli 21, 2008

Gått fort

Förra veckan gick i rasande tempo. Helgen tillbringade jag mest sovande.

I morse var jag på jobbet 5:45, av eget val. Jag ville se till att jag hade koll på allt. Jag tänkte att jag kanske skulle kunna hinna gå hem till 16 men det gjorde jag inte. Men det gör inget.

Min chef visade en artikel i Kommunal med en intervju med en timmis på en av gårdarna som uttryckte sig så negativt om hemtjänsten. Man blir lite ledsen. De som säger så vet inte vilket underbart jobb det är och vilka fantastiska människor man träffar. Jag var jätteskeptisk innan jag började, men det tog inte lång tid innan jag förstod att jag gillar mycket bättre att jobba ute. Ända gången man kan längta till ett jobb som man jobbar inne är när det är halt, minus 25 och det är snöstorm. Men det är ju inte så vansinnigt ofta det är sånt väder. De som är så negativa borde få testa några veckor hos oss och se.

Till idag hade jag gjort i ordning små uppgifter till barnen. De skulle skriva en varsin saga som måste innehålla vissa ord som jag bestämt och lite räkneuppgifter och så. Till i morgon har jag hittat på lite nya uppgifter. Det är kul både för mig och tjejerna. KAtarinas ord för dagen var sommarlov, prinsessa och gräsmatta. Rebeckas ord var badbrygga, kille, mormor och regnoväder.

Morgondagens ord blir något att bita i. :-) Rebecka får multiplikationstabellen, wc, spegel, spik-klubba och sängbotten. Katarina får ek, mamma, vas och dator. Det gäller att hålla dem alerta.

Nej nu ska jag natta barn och sedan få krypa i säng.

Kram

Inga kommentarer: