söndag, juni 15, 2008

Lång dag

I morse ringde klockan 4.30. Duschade, väkte barnen och åkte till Stockholm för att lämna Markus. Han åkte till Chicago i dag.

Åkte hem via McDonalds där vi åt frukost. Sedan städade jag lite och pysslade tvätt. Och vi åt lunch. Sedan trodde vi att vi skulle på ridskoleavslutningen. Men den var förra veckan när Rebecka var dålig. Mummel! Så vi åkte direkt ner till stugan. Barnen ska vara där medan jag jobbar och Markus är borta. Så vi fikade innan jag åkte till jobbet.

Barnen har haft telefonterror i kväll. Men jag satte på ljudlöst och så fick jag ringa upp medan jag satt i bilen.

Det kändes skumt att komma hem till ett tomt hus och behöva larma av på kvällen. Det brukar jag aldrig behöva. Nojjig som jag är satte jag på skallarmet direkt när jag kom innanför dörren. Hoppas jag kommer ihåg att larma av i morgon bitti bara. :-)

När jag kom hem såg jag att grannen hunnit sätta klart häckplantorna på tomtgränsen medan jag jobbade. Det blev jättefint.

Nej nu måste jag väl sova. Klockan ringer tidigt i morgon.

kram

Inga kommentarer: