måndag, juni 23, 2008

Inte som jag tänkt mig..

Förra veckan alltså.
Måndag passade jag på att jobba över och jobba bort högar som bildats. Skönt!

Tisdagen sov jag nästan hela dagen. Så skönt! På kvällen möte jag en kollega på jobbet och vi gick igenom saker inför min semester. När jag kom hem vid 23 började jag känna att min mage inte riktigt var som den skulle. Jag hade utsats för smitta dagen innan. Jag hann bara larma av och låsa så var det kört. Sedan tillbringade jag hela natten på toaletten. Fy f-n! Jaja det var inte mycket att göra åt. Torsdagen tillbringade jag med att städa alla ytor jag varit på + tvätta sängkläder, handdukar och kläder i 60 grader.

På midsommaraftoneftermiddag hade det precis gått 48 timmar så att min karantän var över. Så jag kunde ta mig ner till stugan som planerat. Vi åt gott och drack gott och spelade skit gubbe. Ja det blev mest alkoholfricider för mig. När man just har haft magsjukan så känner man inte för surt vin. Hur gott det än är..

I dag var vi ner till arbetsterapin med Katarina. Hon ska få en specialsax och fick med sig skrivhjälpmedel och en mjukortos att ha på handen när hon skriver och pysslar.

Resten av veckan är fulltecknad..Det är dränering, packning inför resan och jag tänkte vi skulle hitta på lite dagturer så att vi har verkligen tagit tillvara på ledigheten.

Känns skumt med betald semester. Första gången. Jag har ju bara varit timvikarie förut. Men man lär ju vara på hugget och sugen att ta tag i saker på jobbet när semestern är över.

Nej nu ska jag ner och stryka kläder jag ska packa så att det håller sig rent. Annars får jag tvätta det igen och då hinner jag kanske inte få det torrt till på söndag. Åhh vad jag längtar.

kram

Inga kommentarer: