måndag, juni 09, 2008

Härlig sommarläxa

Rebecka kom hem med en så underbar sommarläxa från sina lärare idag
Bada minst tre gånger i veckan
Äta glass regelbundet
Njuta av sovmornar
Räkna alla dina myggbett
Se till att du bara har lindriga skrubbsår
Lek och bada när det regnar
Gå barfota på grusvägen och plocka smultron på stån
Fiska och kanske få napp
Tälta och sitta länge vid lägerelden
Hinner du något mer så gör det....kanske tänka lite på oss.


Helt underbart! Rebecka tänker göra varenda punkt. :-)

Inatt har det varit varmt. Det gick aldrig under 17 grader här i Trosa. Underbart!

I dag har det också varit varmt, men just nu längtar man lite efter regn. På fredag får det gärna regna hela dagen. Det skulle vara så skönt att bara vara inne och pyssla. Jag måste se till att allt är rent och packat till söndag när Markus flyger till Chicago och barnen åker till stugan. Sedan har jag nästan en hel vecka solo. Och vad ska jag göra...jo jobba och städa. :-)

Nej nu måste jag ut och göra lite nytta i trädgården. Mina växter behöver lite vatten.

kram

Inga kommentarer: