lördag, maj 03, 2008

Solskenshumör

Hela dagen har jag gått och smånynnat. Jag får väl skylla på att jag är övertrött. Rebecka är sjuk igen och jag jobbar helg. Hon har snuva, feber och ont i halsen. Och som ofta när hon febrar kräks hon. Hon är den sorten. Stackarn!

I morse gick jag till jobbet. Trosa är en underbar stad att gå genom 5.45 en lördagmorgon när solen skiner och måsarna skriar. Jag kunde knappt slita mig från ån när jag gick över den. Det var så härligt. Det var lite ensam-i-världen-känsla. Alla låg i sina sängar och sov och det var tyst förutom pårlandet från ån och måsarna. Jag älskar tidiga mornar när det är lungt. Efter en sån morgon tar man allt som händer under dagen med ett leende på läpparna.

Nej nu ska jag umgås med min mammiga Katarina som ligger på min rygg här i sängen.

kram

Inga kommentarer: