tisdag, september 29, 2009

Kallt igen

I morse var det bara någon grad varmt. Så det blev en kall prommenad till jobbet i morse. Bilen fungerar inte så Pacino och jag går till jobbet på morgonen. Det finns inte så mycket annat val.

Både bil och tvättmaskin lever sitt eget liv och fungerar när de själva vill. Och det är inte nödvändigtvis när jag vill.

Så förra veckan var lite intressant. Onsdag gick jag hem med dunder förkylning. Så torsdagen låg jag i sängen och hostade lungorna ur mig och snöt ut hjärnan.

På torsdag kväll var jag till Anneli så att Pacino fick träffa höglöpande Letha. Så går allt som det ska så blir han pappa om ca 2 månader. :-)

Fredag gick jag till jobbet. Skulle åka och ta ut pengar på lunchen. Bilen dör på Trossens parkering. Suck! Stressar tillbaka till jobbet per fot. Liftar med kollega hem. Sticker förbi och lånar starthjälpen av Markus.

Lördag morgon, cyklar till Trossen och kickar i gång bilen. Kör en vända och upptäcker att jag håller på att få soppatorsk. Tankar. Och när jag ska sätta igång bilen igen är den tvär död. Får hjälp av en trevlig killa att rulla undan åbäket. Går till Trossen och cyklar till jobbet. Jobber hela dagen och cyklar till macken för att hämta starthjälpen så att jag kan ladda den, men tänker att jag testar bilen innan. Den startar som en klocka. Dubbelsuck! Kör hem bilen, går till macken och cyklar hem.

Söndag morgon var bilen död igen. På lördag ska pappa kolla på den. Om jag får i gång den så jag kommer till Nyköping vill säga.

Nej nu ska jag nog sova med en flaxande Katarina i sängen. Hon hade så ont i sin axel att hon grät i kväll. Åhh om det fanns något jag kunde göra för henne annat än ge henne tablett. Tänk om jag kunde göra så att hon aldrig mer behövde ha ont.

kram

Inga kommentarer: