söndag, oktober 04, 2009

I går var det riktigt kallt

-3.5 grad. Usch. Morgonprommenaden med Cino var allt annat än trevlig. Det nöp i kinderna.

På förmiddagen kom mamma och pappa. Egentligen skulle jag och tjejerna åkte till Nyköping och till stugan. Men med en bil som inte startar så är det ju tvär kört. Så pappa och jag meckade bil. Det var lite roligt. Även om jag är helt inkompitent när det gäller bilar så var det lite som när jag var liten och följde med pappa ut i logen och tittade när han jobbade eller när syrran och jag fick följa med när han körde traktor. Jag undrar hur många gånger syrran och jag följde med pappa och jobbade i skogen när vi var små och mamma sov när hon börjat jobba natt. Det var så kul. Jag minns något år, måste varit yngre än Rebecka, när jag fick följa med och hjälpa till med att släpa ris när pappa fällde träd. Syrran hade hög feber så mamma var hemma med henne eller om det var magsjukan. Jag minns fortfarande hur trött jag var efteråt.

I går kväll blåste det och regnade. Så kvällsprommenaden vart inte så mysig heller. Dessto mysigare var det och sitta och titta på tv med tjejerna och ha tända ljus.

I dag har jag bland annat bakat kanelbullar. Jag skickade med ett par påsar med tjejerna när de gick över till Markus. Då hade de något gott att mumsa på till mellis.

Nej nu börjar det bli hög tid att krama kudden.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hеy There. I found уour blog using msn. This іs a
very ωell writtеn article. I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll defіnitely comeback.


Feel free to νisit mу web page ::
ClickPage