söndag, november 23, 2008

Sjukt barn...fast nästa

I går kväll var vi till Husby och firade min kusin Fredrik som fyllde 40 i veckan. Väglaget ner var mindre roligt. Men som vanligt var det kul att träffa släkten.

Vi kom hem vid 22-tiden. Varvade ner framför tv:n och skulle just gå och lägga mig när det kom ett ilvrål från Katarina. Första tanken var att nu har hon kaskadkräkts i sängen. Det brukar kunna ge upphov till sånna ilvrål. När vi kommer ner till henne är hon genomsvettig och vitt i ansiktet. Ont i magen och 38 graders feber.

Så hon fick somna i min famn i min säng. Lilla stumpan. Hon vaknade flera gånger inatt och skrek till. Idag har hon mindre ont men fortfarande febrig och lite trött.

Jag har två önskningar. Få sova en natt och att bli av med min förkylning. Jaja allt in sinom tid.

kram

Inga kommentarer: