onsdag, november 26, 2008

På småtimmarna kom det

Kruppanfallet jag väntat på. Markus och jag byttes av vid midnatt då
hade jag varit vaken och aktiv 22 h.
Jag var övertrött.

Vid fem vaknade jag första gången av att hon hostade så. En
halvtimme senare kunde jag inte sova längre. Då grät hon mellan
hostattackerna att hon inte kunde andas.

Så jag skickade in Markus i duschen så satte vi oss och prata med
honom så att vi skulle sitta i den varma ångan en stund. Normalt
brukar vi gå ut, men för någon timme sedan var det -8.

När vi kom upp till övervåningen blev det tjurrusning mot toaletten
när allt slem skulle upo.

Nu är vi tillbaka i fotöljen. Andningen har lättat på, men är inte
bra och febern har stigit igen.

Jag är tröttare än på mycket länge. Och glad att jag medelade
jobbet redan i går att jag tar vab i dag. Rebecka ska inte ta hand om
Katarina när hon är så här dålig.

Nej nu ska jag vila. Gälker att passa på när hon är lugn. Vi och
för sig tror jag att det är över för inatt.

Kram

Inga kommentarer: