måndag, augusti 04, 2008

Augusti igen

Just nu känns det som det bara finns två månader. Juni när barnen slutar skolan och augusti när den börjar igen. Resten av tiden bara rushas igenom.

Idag var tjejerna själva hemma för första gången en hel dag. Det vart en del samtal och sms om glass, bad, lunch och annat. Men på det stora hela gick det kanonbra. De börjar bli stora mina små troll. Känns lite vemodigt.

I helgen firade vi att syrran fyller 30 den 10/8. Det gick bra. Mycket tackvare att vi fick låna vår kompis Magnus husbil. Jag och syrran tänker ju inte speciellt lika i en del frågor. Och efterssom jag har längre erfarenhet och vana så hade det ju varit kul om hon lystnade lite när hon ändå frågar om råd. Men men hon blir väl klokare med åren hon med. Det låter som om det är 15 år som skiljer oss åt istället för de 15 månader. Men jag kom ju in i vuxenvärlden betydligt snabbare eftersom jag fick barn och började jobba. Och alla sjukdommar i familjen har ju också hjälp till att man känner sig gammal. Ända gången jag känner mig ung är när kollegorna pratar om barnprogram som gick på TV i början av 70-talet. Då var jag ju inte äns född. :-)

Jag fick i alla fall träffa mina systerdöttrar. Det var kul. Evelina har jag ju inte äns träffat tidigare.

Nej nu måste jag tvätta , diska och göra kvällsmat.

kram

Inga kommentarer: