måndag, december 31, 2007

Tid för reflektion

Nu närmar året snabbt sitt slut och vad har hänt i år.

Jag började året med feber och hosta. Jag hade inflensan förra nyåret.

Jag fick veta att jag har ett prolactinom och börjat behandla det. I november blev jag moster för andra gången när syrran fick Evelina. Katarina startade en utredning över sina muskler. Våren gick i magsjukans tecken. Rebecka och jag hade magsjuka 4 gånger på 3 månader. Fruktansvärt!

På semestern i Bulgarien blev Rebecka så magsjuk att hon fick dropp. Vi köpte 2 bilar under året. Först lilla Fjant. Saaben som vi inte fick upp bagaget innan vi köpte den. Det var en skruttbil som vi skulle ha så länge. Och vår underbara Toyota Yaris Verso.

Barnen och jag var på premiären av Harry Potter och phenixordern. Samma dag köpte vi ett soffbord som vi nästan inte fick plats med i bilen. Vi köpte en soffa till TV-rummet nere som vi inte fick plats med i bilen. Så jag körde med bagagedörren öppen från Kungens kurva.

Markus bytte jobb från Wm-data till EnvokIT. Rebecka började 4:an och Katarina började 1:an.

Jag fyllde 30 i april. Vi var på Antons krog på morsdag. Vi var en dag på Kolmården för att sedan avsluta dagen på Smultronstället i Söderköping. underbar dag!
Grävde bort där landet legat för att jämna ut nivåskillnaderna på tomten. Planerade klart baksidan av huset.

Hade stora problem med vår varmvattenberedare. Vi levde i flera veckor utan varmvatten. Mindre roligt! Gjorde om i hallen och öppnade upp ett dörrhål in till arbetsrummet.

Det är lite vad som hänt i år.

Kram och gott nytt år.

Inga kommentarer: