måndag, mars 23, 2009

Vart bor påskharen?

I morse vaknade jag 4.30. Gjorde mig i ordning, åt frukost, rastade hund och väkte barn.

Rebecka mådde illa och hade ont i magen. Jag misstänker kvinnliga besvär, men eftersom det är magsjuka tider så tog jag inga risker. Så jag åkte till jobbet via fritte efter att sagt till Rebecka att ringa mig om hon började kräkas. När jag ringde och kollade hur det var vid 8.30 var allt lugnt och hon bättre.

I kväll pratade jag och tjejerna om tandféen. Rebecka har tappat 2 tänder på 2 dagar. Då kom KAtarina med den underbara frågan: Vart bor påskharen?! Och jag svarade: Vet inte riktigt. Då sa hon att det var oki. Hon skulle slå upp det på Hitta.se. Vad ska man säga..uppfinningsrik.

Nej nu ska jag sova. Om jag kan. Det känns som att ha ett grustag i sängen. Nakdelen med vår 4-fota familjemedlem.

kram

Inga kommentarer: