fredag, mars 27, 2009

Snöoväder och chokladmuffins

I morse började jag dagen som i går med en prommenad. Fast i dag var det bara ca -1,5. Fast det hade börjat blåsa. Sedan har det friskat på mer och mer.

När jag åkte hem hämtade jag Emma och Katarina i skolan. När jag kom hem blev jag regelrätt överfallen. Pacino blev så lycklig. Så gick vi ut på en långpromenad. Fast skönt vill jag inte påstå att det var. Det blåste och kom några flingor med jämna mellanrum.

När vi kom hem så tog jag det lugnt en liten stund innan jag började baka. Jag har bakat chokladmuffins. Jag tänkte jag skulle baka en kaka att ta med till jobbet i morgon om en liten stund. Det kan vara trevligt på en lördag.

Nu blåser det och snöar. Inget vidare trevligt väder.

Nej nu ska vi äta lite nybakade muffinsar.

kram

Inga kommentarer: