torsdag, december 31, 2009

Gott nytt år

Detta år har varit händelserikt. Mycket jobbiga saker, men endel
glädjeämnen.

I februari fyllde Katarina 9 år och hela familjen åkte på magsjukan
2 gånger på en vecka.

I början av mars kom vår älskade Pacino in i vår familj.

I april tog jag det slutliga steget att berätta att jag ville skiljas.
Samma månad fyllde jag 32 år.

Maj gick åt till förberedelser. Vi var till Katarinas läkare på
barnhabiliteringen och diskuterade hennes diagnos, Ehlers-Danlos
syndrom.

Sista helgen i maj flyttade jag till min underbara lägenhet.

I juni tog jag två veckors semester för att komma i ordning och landa
i min nya tillvaro.

Juli gick i jobbets tecken. Barnen och Pacino var i stugan mina veckor
och vi hade underbara kvällar i stugan. Jag pendlade till jobbet de
veckorna.

Augusti hade jag semester. Första veckan åkte vi ner till Hasslö så
att kusinerna fick träffas. Därefter åkte vi till Ängelholm,
Falkenberg, och sedan hem. Min ensamma semestervecka tog. Jag långa
härliga prommenader och cykelturer. Jag släktforskade mycket också.
Jag tog tillbaka mitt flicknamn. Så jag heter Beckman.

September fyllde Rebecka 12 år. Det firade hon genom att ha
pyjamasparty.

Oktober och november var två av de mörkaste och regnigaste i
mannaminne. Alla var trötta och nedstämda.

I november blev Pacino pappa.

I december började det snöa och det ville inte sluta. En kall,
blåsig och snöig månad.

Julen firades i en aning rörig form, men barnen var nöjda. Eftersom
det var min vecka började jag och tjejerna fira här. Sedan gick vi
över till Markus och åt lunch och hade klappöppning innan jag
skjutsade Markus och tjejerna till hans föräldrar på vägen till
jobbet.

Den 23/12 hade tingsrätten våra slutgiltiga skilsmässopapper.
Min kusin Elin fick tvillingpojkar 3/12. :-)

Det har varit ett händelserikt år.

Gott nytt år.

Kram

Inga kommentarer: